Print
            
                
                    
                    Digital animationsproduktion
                
            
            Code
            
                
                XR-DAP1
            
            Version
            
                
                1.0
            
            Offered by
            
                
                Software Ingeniør
            
            ECTS
            
            5
            
Prerequisites
            
                
                
            
            Main purpose
            
            Formålet med kurset er at introducere teorier og praksisnære værktøjer som anvendes i industrien til modellering og animation. De studerende vil blive introduceret til produktionspipelinen til spil, omfattende optimering af 3D-modeller, teksturering, rigging og animation. 
Knowledge
            
            Efter at have gennemført kurset, vil den studerende have opnået viden til at: 
- Forklare principperne bag 2D sprites og 3D modeller 
- Sammenligne high-poly og low-poly 3D modellering 
- Sammenligne hard-surface og organisk 3D modellering 
- Redegøre for keyframe animation 
Skills
            
            Efter at have gennemført kurset har den studerende opnået færdigheder til at: 
- Anvende box modeling til at producere 3D modeller 
- Anvende UV mapping til at texturere 3D modeller 
- Keyframe objekter 
- Importere færdiglavede karakteranimationer 
Competences
            
            Efter gennemførelse af kurset vil den studerende have opnået kompetencer til at samarbejde med animatorer og 3D modellører i en spilproduktion. 
Topics
            
            
            Teaching methods and study activities
            
            Undervisningen er baseret på dialogbaseret fremmødeundervisning, online undervisning og blended learning. Der kan være projektarbejde, øvelser, cases, præsentationer, foredrag og test. Egen gennemgang af kursusmaterialer som bøger, noter, web-sider, videoer, tutorials og online kurser.   
 
Resources
            
            
            Evaluation
            
            
            Examination
            
            Eksamensforudsætninger: 
1. Fremmødekrav (≥ 75%) 
Hvis eksamensforudsætning ikke er opfyldt, skal den studerende gennemføre en skriftlig opgave i WISEflow for at blive indstillet til reeksamen. Denne opgave planlægges efter den ordinære eksamen. 
Eksamensform: 
Mundtlig eksamen, 20 minutter inkl. votering.  
Den studerende trækker et tilfældigt emne inden for pensum, som forklares på basis af kursusopgaven, der er afleveret inden deadline.
Bedømmelsen sker alene på baggrund af den studerendes mundtlige præstation. 
Intern bedømmelse. 
Tilladte hjælpemidler: 
Alle 
Reeksamen: 
Som ordinær eksamen. 
Grading criteria
            
            
            Additional information
            
            
            Responsible
            
                
                Søren Klit Lambæk (sklm)
            
            Valid from
            
                
                01-08-2024 00:00
            
            Course type
            
                
            
            Keywords
            
                
                Animation, 3D Modellering, Texturering