Print

Semesterprojekt 4 (IP-)

Code

IP-SEP4

Version

2.0

Offered by

Produktionsingeniør

ECTS

10

Prerequisites

Main purpose

Formålet med det faglige indhold i projektet er, at kunne udarbejde løsninger som er redegjort for økonomisk og hvis det er relevant industri 4.0 teknoloiger 
Formålet med PBL-delen af kurset er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde. 

Knowledge

Professionsfaglige videns-læringsmål
Kunne inddrage industri 4.0 teknologier i et passende omfang, afhængigt at den pågældende problemstilling

Skills

Professionsfaglige færdigheds-læringsmål:
Analysere data og ved hjælp af mere avancerede analysemetoder kunne udarbejde en forståelig konklusion
Kunne vurdere problemstilling i forhold til virksomheden som helhed, herunder hvilke strategiske fordele en given løsning måtte have for virksomheden

PBL færdigheds-læringsmål:
Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering.


Competences

Professionsfaglige kompetence-læringsmål
Udarbejde en dybdegående økonomisk analyse af problemstillingen og dets mulige løsninger
Udarbejde en realistisk og relevant implementeringsplan og risiko vurdering for projektets løsning.

PBL kompetence-læringsmål:
Kan planlægge, strukturere og udføre effektivt tværfagligt samarbejde.
 
Kan reflektere over vidensdeling i projektgruppen og med andre grupper. 
 
Kan formidle og argumentere for projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt.
 
Kan argumentere for valg af kilder, metoder og løsninger på baggrund af en kritisk vurdering.
 
Kan gøre rede for etiske overvejelser i projektarbejdet.

Projektstyring (Beskrives af uddannelse)

Topics

Teaching methods and study activities

Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning,
Online-, video- og holdundervisning i centrale emner fulgt op af øvelser på klassen.
Fremstilling af produkt i form af model, prototype, program, poster eller lignende i laboratorier og værksteder. 

Resources

Evaluation

Examination

Eksamensforudsætninger: 
Ingen

Eksamensform:  
Mundtlig eksamination baseret på en gruppefremlæg-gelse ca. 20 min. efterfulgt af en individuel eksamina-tion ca. 20 min. per studerende. Individuel bedømmel-se. Eksamen er baseret på projektrapport og proces-rapport afleveret rettidigt 
Ekstern bedømmelse 

Tilladte hjælpemidler:  
Den studerende må have en fysisk eller digital udgave af sit projekt og procesrapport  

Reeksamen: 
Den studerende reviderer det eksisterende projekt eller udarbejder et helt nyt projekt efter vejledning umiddel-bart efter eksamen. 
Projektet skal afleveres medio august. Der ydes ingen vejledning i perioden frem til aflevering. 
Projektet evalueres ved mundtlig reeksamen inden semesterstart i september

Grading criteria

​7- trins skala

Additional information

Responsible

Mathias Wærn

Valid from

01-02-2024 00:00:00

Course type

Keywords

Industri 4.0, vidensdeling. Kommunikation. Etik. Tværfagligt samarbejde inden for sektor.