Print
Code
XR-SEP4
Version
1.0
Offered by
Software Ingeniør
ECTS
10
Prerequisites
Main purpose
Formålet er at den studerende skal lave multiplayer spil i Unreal Engine.
PBL-formålet er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde.
Knowledge
Skills
Competences
Topics
Teaching methods and study activities
Resources
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætning:
Ingen
Eksamensform:
Gruppeeksamen med individuel bedømmelse.
Eksamen er på baggrund af projektrapport og procesrapport, afleveret inden deadline og i henhold til gældende guidelines herunder formalia-guide for VIA ingeniøruddannelser.
Gruppepræsentation ca. 20 minutter efterfulgt af fælles eksaminering med fælles diskussion og individuelle spørgerunder i ca. 20 minutter per studerende inklusive votering.
Til den mundtlige eksamen forventes det, at den studerende kan demonstrere ejerskab over projektet ved at give detaljerede forklaringer og refleksioner som svar på eksaminators spørgsmål.
Individuel karakter gives på basis af en helheds-vurdering af det indleverede arbejde samt den enkeltes præstation under eksamen.
Ekstern bedømmelse.
Tilladte hjælpemidler:
Alle
Reeksamen:
Ud fra det afleverede projekt giver eksaminator den studerende vejledning om nødvendige forbedringer i forhold til at kunne bestå eksamen (eventuelt, at der bør udfærdiges et nyt projekt).
De studerende oplyses om specifikke deadlines og nærmere forløb for projektarbejdet. Deadlines vil gælde for alle reeksaminander.
Der dannes projektgrupper, hvis det er muligt.
Der ydes ingen vejledning i perioden frem til aflevering.
Eksamen gennemføres som den ordinære eksamen.
Grading criteria
Karakter efter 7-trinsskalaen.
Additional information
Responsible
Søren Klit Lambæk (sklm)
Valid from
01-02-2026 00:00
Course type
Compulsory for Software Ingeniør<br/>Viborg 4. sem.<br/>
Keywords