Video

Skærmtid påvirker børns sprogtilegnelse

Hvornår ser børn for meget skærm? Og hvornår skal du være bekymret som pædagog? Og hvem giver vi skærmen til - de børn, vi har god kontakt med, eller de mere urolige børn? I denne video fortæller lektor og ph.d. Torkil Østerbye, hvad vi skal have fokus på i dag, hvor børn sidder meget foran en skærm, og hvilken betydning det har for deres sprogtilegnelse.

 

Om Torkil Østerbye

Torkil Østerbye er lektor, ph.d. ved VIA University College. Torkil arbejder bredt med forskning og efter- og videreuddannelse inden for området børns sprogtilegnelse. Torkil er specielt optaget af, hvordan et godt læringsmiljø kan fremme sprogtilegnelsen. Torkil er forfatter, oplægsholder og fagligt ansvarlig for uddannelsen til sprogvejleder.

Mere inspiration

Se mere
Artikel: forældresamarbejde - skab sammenhæng mellem dagtilbud og hjem

Artikel

Forældresamarbejde - Skab sammenhæng mellem dagtilbud og hjem

Bliv klogere på forældresamarbejdet, og hvordan vi skaber sammenhæng mellem dagtilbud og hjem.

Gå til siden
Børn der leger

Artikel

Hvad er inklusion? Og hvordan skal vi arbejde med det?

Bliv klogere på, hvorfor det er vigtigt at arbejde med inklusion, og hvordan vi skal arbejde med det.

Gå til siden

Kontakt

Torkil Østerbye