Kreative, innovative og entreprenante læreprocesser i håndværk og design

​Søger du inspiration til at forstå hvordan kreativitet, innovation og entreprenørskab kan arbejde sammen med håndværk og design? Og vil du gerne lære, hvilken indflydelse det kan have på læringsprocesser? Så skal du deltage i dette modul.

Fakta

Om modulet

  • Når du har gennemført modulet, har du sikret dig en solid og kvalificeret tilgang til at arbejde med tilrettelæggelsen af din undervisning med inddragelsen af kreativitet og innovation.  

    Du bliver bedre til:  

    • At se på dine problemstillinger - og løsninger på disse - på en kreativ og innovativ måde
    • Arbejde, ikke kun praktisk, men også eksperimenterende med dine egne produkter og kompetencer inden for håndværk og design
  • Du arbejder med:

    • Forskellige teorier vedrørende kreativitet og innovation
    • Hvordan din egen håndværksmæssige og didaktiske praksis arbejder sammen med faglige teorier og metoder
    • Hvilken betydning, du som underviser har, i forhold til at fremme kreative og innovative processer
  • ​Modulet er for dig, der underviser i eller arbejder med håndværk og design. Du vil samtidigt også gerne integrere og udvikle kreativitet, innovation og entreprenørskab i undervisning.

  • ​Undervisningen er præget af en dynamisk vekselvirkning mellem oplæg, holddiskussion, refleksion, forelæsning og gruppearbejde.

  •  For at blive optaget på Diplomuddannelsen i Ledelse skal du have:

    • En relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
    • Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse

    Fra 1. august 2019 og tre år frem gælder en forsøgsordning.
    Det betyder, at hvis du har en akademiuddannelse, så kan du søge direkte ind på en diplomuddannelse, hvis du:

    • har en akademiuddannelse som højeste forudgående uddannelse
    • har relevant erhvervserfaring på mindst fire år bag dig. Dvs. uanset om det er før, under eller efter akademiuddannelsen.
    • er i relevant beskæftigelse ved optag på diplomuddannelsen 

    Ansøgere med andre og tilsvarende forudsætninger kan optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering.

Kontakt

cohj480x4802019.jpg

Administrativ kontakt