GRUMS

Udviklet af: Rasmus Nørgård, Mikkel Knudsen, Kasper Ottosen, Simon Krag Christensen. // Uddannnelse: Markedsføringsøkonomi, Erhvervsakademiet Aarhus.

 Grums, Innovationsprisen 2017

Vi gentænker kaffegrums. GRUMS' vision er at omvende folks opfattelse af kaffegrums som værende et affaldsprodukt til et genanvendelsesprodukt i form af en ressource, som vi skal udnytte på bedst mulig vis til gavn for samfundet.

Kaffegrums har mange anvendelsesmuligheder, og skaleringspotentialet er stort. Det kan med fordel anvendes i f.eks. kosmetikprodukter, som lugtfjerner, gødning, kompostering samt biobrændsel.
I GRUMS fokuserer vi i opstartsfasen på de kosmetiske produkter, hvor vi drager nytte af kaffegrumsets dermatologiske egenskaber, der har positive effekter på huden.

GRUMS’ første produkt bliver en grov håndsæbe indeholdende kaffegrums, som er tiltænkt folk, der på daglig basis får indgroet skidt, snavs eller olie på deres hænder, som almindelig håndsæbe ikke kan fjerne.

 

Angående GRUMS’ vigtigste ressource - kaffegrums, opleves der stor interesse fra caféer, kaffebarer og festivaler, der vil afgive deres kaffegrums gratis, hvilket de til gengæld kan tilføje til deres CSR-portefølje. Projektets opstartsfase har været selvfinansieret, men nu mangler vi midlerne til dybere tests af kaffegrums og godkendelser af produkter, for at få dem på markedet.
GRUMS skal realiseres, fordi det et innovativt projekt, der gentænker kaffegrums til gavn for miljø og forbrug.

Se en video-præsentation af projektet