Horsens Tech Talk 2019 tager VR og AR under lup

 

Nu kan du komme helt tæt på mulighederne med VR og AR!

 

Det sker ved Horsens Tech Talks 2019 under Internet Week Denmark, hvor eksperter viser dig rundt i en verden af virtual- og augmented reality.
Foto: Claus Sjödin
Tilmeld dig her

Kom til Horsens Tech Talks 2019 og kast et blik ind i en verden af virtuelle muligheder


8. maj kan du blive klogere på dine muligheder for at bruge fx VR og AR til markedsføring og medarbejdertræning. Det sker, når eksperter åbner dørene til Horsens Tech Talks 2019 ved Internet Week Denmark, og viser rundt i en verden af virtual og augmented reality.

Virtuel og augmentet reality kan formidle budskaber og har en rækkevidde, som hverken tv eller computer kan konkurrere med. Læring, sundhedsformidling og kurser i empati er områder, hvor den teknologi for alvor har slået igennem.

Det har flere virksomheder fået øjnene op for, og det kan skabe værdi. På Internet Week Denmark kommer en række af virksomheder til Horsens for at fortælle om deres oplevelser med den nye form for formidling.

Virksomheder som Grundfos, Virtual Umbrella, EON Reality og MANND benytter den nye teknologi, og de vil fortælle om deres erfaringer med VR og AR.
Marcus Haure er HR specialist i Grundfos, og han vil fortælle om, hvordan Grundfos har skabt resultater ved at benytte VR i deres produktion og til træning af medarbejdere. 

VR er din personlige træner

Fra EON Reality vil business developer Morten Søegaard vise eksempler og muligheder inden for VR og AR i dag og i fremtiden.

Særligt når det gælder mulighederne inden for læring, træning og performance. EON Reality samarbejder med VIAs softwareingeniøruddannelse i undervisning på specialet i VR og AR.

Bertie Millis kommer fra Virtual Umbrella i London og er en prisvindende entreprenør og en af Englands førende eksperter inden for VR og AR. Han vil præsentere en række eksempler fra sit arbejde, som blandt andet omfatter selskaber som Uber, Gucci, TechCrunch og Nokia.

VIA-dimittender med egen virksomhed

To tidligere VIA-studerende fra Multiplatform, Storytelling and Production, Maria Engermann og Signe Ungermand, vil fortælle om fremtidens brug af VR og AR i markedsføring og medieproduktion. 

De kommer fra Aarhus-virksomheden MANND, der blandt andet står bag VR-oplevelsen 'Hver sin stilhed', der er blevet vist på festivaller ved Cannes, Venedig og Luxembourg.

Om arrangementet

Eventen er blevet til i et samarbejde mellem Horsens Kommune, Business Horsens, Vitus Bering Innovation Park og VIA University College.

 

 

VIAs Rektor Harald Mikkelsen tester xr-udstyr på softwareingeniøruddannelsen i Viborg, foto Claus Sjödin Klik her og tilmeld dig eventen
Om eventen
Tid:
8. maj kl. 12:00 - 16:00  
Sted:
Vitus Bering Innovation Park, Chr. M. Østergaards Vej 4a i Horsens

Se programmet for dagen

Kl. 12.00

Expo-området åbner og der serveres sandwichs i caféen

Kl. 12.30

Åbning ved TBA

Kl. 12.40 EON Reality

VR og AR – hvordan ser fremtiden i virkeligheden ud?

EON Reality præsenterer i oplægget et helikopterblik over den massive tilvækst i XR-teknologier vi for tiden oplever.

Hvordan finder man vej i junglen når nye teknologier erstatter hinanden hurtigere end man kan nå at få dem ind ad døren? Hvad er det egentligt der er så fantastisk ved XR-teknologi?
Hvor hopper man på toget, og hvad er next step?

Kl. 13.20 MANND

VR og AR som et kommunikationsmedie med fokus på storytelling

Traditionelle visuelle virkemidler er efterhånden blevet brugt så hyppigt, at den ønskede effekt og budskab er faldende. Med andre ord er det blevet svære at fange forbrugernes opmærksomhed. Der skal nytænkende metoder og teknologier til, heriblandt VR og AR. Og hvordan skaber man så en god oplevelse? Oplægget tager udgangspunkt i MANNDs produktioner og erfaringer med teknologierne og storytellingsmetoder gennem tiden.

Kl. 13.45 Expo-området fortsætter

Kaffe, forfriskninger og netværk i caféen

Kl. 14.30 Virtual Umbrella

Marketing your company with immersive technology

Der er store muligheder i at bruge AR og VR som marketingsværktøjer. Virtual Umbrella specialiserer sig i at udarbejde strategier for virksomheder, der vil sætte fart på deres VR og AR strategier. Oplægget tager udgangspunkt i konkrete virksomhedscases og ser derfra på muligheder, fordele og ulemper ved at bruger VR og AR som marketingsværktøj.

Kl. 15.15 Grundfos

Hvordan er Grundfos som en af Danmarks førende industrivirksomheder lykkedes med, at skabe markante resultater med brug af VR i sin produktion og til træning af medarbejdere?

Grundfos søsatte i 2017 sit svar på Industri 4.0 i form af Factory of the Future.

I dette koncept spiller Virtual Reality træning en stor rolle i at skabe en skræddersyet læringsoplevelse, som sætter farten op på træning. At udforske brugen af VR til træning af mere end 7000 produktionsmedarbejdere er et risikofyldt spil ind i ukendt land.

Kl. 16.00 Afrunding og tak for i dag