Tre iværksættere besøger VIA

aarhus campus c
Internet Week Denmark finder sted mellem 19.- 23. april i Aarhus.
Før tanken ud i livet. Det er en af grundtankerne på VIA University College i Aarhus. Her skal ideerne kunne realiseres og føres ud i livet, lyder det, og netop de krillende iværksætterdrømme sætter VIA lørdag den 22. april øverst på dagsordenen.

Som en del af Internet Week Denmark - den årlige festival, der over fem dage fejrer internettets mangfoldige muligheder - inviterer VIA University College lørdag den 22. april fra kl. 13.00-15.00 3 iværksættere på besøg til eventen af samme navn. De tre iværksættere har nemlig det tilfælles, at internettet er en vigtig del af deres forretningsmodeller.

Toppen af iværksætter-poppen

"Grunden til at vi afholder eventen er, at vi gerne vil hjælpe deltagerne med at sparke deres iværksætterdrømme i gang, eller flytte dem til nye højder. Det gør vi ved at dele vores erfaringer, ved at give deltagerne mulighed for at stille os alle deres spørgsmål, og ved at involvere dem i en event, der mere ligner en debat end et konventionelt foredrag," siger Jonathan Løw. Han er én af de tre iværksættere, der til eventen på VIA deler rundhåndet ud af sine 18 års iværksætter- og erhvervserfaring.

Jonathan Løw, serie-iværksætter og stifter af virksomheden Listen Louder, er tidligere nomineret til Årets Iværksætter, og er kåret som én af Danmarks 100 mest lovende ledere.

Iværksætter-trioen den 22. april består foruden Jonathan Løw af Kasper Eis (AMOV) og Theis Søndergaard (Vivino), der sammen faciliterer to timers debat om at starte og vækste virksomheder, og håbet er at inspirere og kickstarte så mange drømme som muligt.

"Kasper Eis og Theis Søndergaard er begge meget inspirerende, og vi håber alle tre, at deltagerne til eventen kan høste en masse guldkorn af vores erfaringer, historier og fejl, så deres egen iværksættervej bliver mindst mulig snoet," siger Jonathan Løw.

Gode råd er ikke dyre

VIA University College har implementeret entreprenørskab i alle uddannelser og er tidligere kåret som Danmarks mest entreprenante uddannelsesinstitution.

Til eventen på VIA giver de tre iværksættere gode råd om, hvordan du starter op som iværksætter. De fortæller blandt andet om, hvordan du sammensætter det rette team, hvordan du skalerer din virksomhed, hvordan du arbejder internationalt og laver effektiv markedsføring.

"Vi håber at se så mange forskellige deltagere som muligt på VIA den 22. april - både dem som drømmer om at blive iværksættere, og dem som allerede er godt i gang og tjener kassen på deres virksomhed," siger Jonathan Løw.

Eventen 3 iværksættere på besøg den 22. april fra kl. 13.00-15.00 arrangeres i samarbejde mellem Lederne, Listen Louder og VIA University College, og afholdes i Ceresbyen 24, Bygning B.

Kontakt Internet Week Denmark

Aarhus Kommune har sammensat et Internet Week Denmark-sekretariat bestående af projektleder Mai Skou Wihlborg, det digitale bureau Seismonaut og Aarhus Kommune.

For yderligere oplysninger om Internet Week Denmark, kontakt:

Projektleder Mai Skou Wihlborg
E: mai@internetweekdenmark.com

For forespørgsler vedrørende presse, kontakt:

Presseansvarlig Casper Svoldgaard
E: casper@publico.dk