100 unikke polo t-shirts designet til golfturnering

Fra venstre Thomas Knudsen, direktør BACKTEE A/S, Isabella Jacobsen, studerende på VIA Design & Business og vinder af konkurrencen om at designe de 100 polo t-shirts og Anders Bisgaard Head of Research & Development på VIA Design & Business. Foto: Arkiv
I forbindelse med golfturneringen Made in Denmark i Silkeborg den 30. august – 2. september går BACKTEE A/S og VIA Design & Business sammen om at producere 100 unikke polo t-shirts, som bliver solgt under golfturneringen. Overskuddet går til KidsAid.

BACKTEE A/S, som også er en af hovedsponsorerne til golfturneringen, har i idéfasen til udviklingen af polo t-shirtsene ladet sig inspirere af golfturneringens navn, Made in Denmark:

”Vi ville gerne lave en polo t-shirt som netop er ’lavet i Danmark’. Så metervaren vi bruger er dansk, designet er udviklet af en dansk studerende fra VIA Design & Business og det er er ligeledes danske studerende, som står for produktionen. Så det er så dansk, som det kan blive,” forklarer Thomas Knudsen, direktør i BACKTEE A/S og siger videre:

”Målet har først og fremmest været, at vi vil udvikle en lækker og anderledes polo t-shirt. Og det synes jeg, vi er kommet flot i mål med. Men det har også været en spændende proces for os at samarbejde med de studerende fra VIA Design & Business. For de har ikke nogen særlige forudsætninger for at arbejde med polo t-shirts til til golf-brug. Så de har udfordret os på vores vaner, og de har budt ind med nogle ting, som vi ikke ville være kommet op med selv. Det har været en stor inspiration”.

Thomas Knudsen er sikker på, at han kan få nogle af golfspillerne til at sætte deres autograf på en eller flere af trøjerne, så de bliver endnu mere eftertragtede salgsobjekter.

Kommercielt og kreativt sigte

Det er Isabella Jacobsen, studerende på VIA Design & Business, der, i skarp konkurrence med andre designstuderende, har vundet konkurrencen om at få trykt sit design på den metervare, de 100 polo t-shirts bliver produceret i.

Designet imponerede både BACKTEE A/S og Anders Bisgaard, der er Head of Research & Development på VIA Design & Business, som der samtidig glæder sig over den mulighed de studerende fra VIA Design & Business får for at arbejde tæt sammen med en virksomhed om en konkret opgave:

”Vores samarbejde med BACKTEE A/S er et godt eksempel på, at vi prioriterer at give vores studerende mulighed for at arbejde tæt sammen med praksis. De studerende skal lære både at arbejde kreativt og kommercielt og koble teori med praksis”, siger Anders Bisgaard og fortsætter:

”BACKTEE A/S er et spændende brand, og de har været en god og konstruktiv samarbejdspartner fra idéudviklingen til at vi nu skal til at producere de 100 polo t-shirts. Og så håber jeg bare, at vi i sidste ende kan donere nogle velfortjente penge til KidsAid, hvis primære formål er at skabe trivsel, håb og glæde for syge og udsatte børn og unge i Danmark”.

Glæde hos KidsAid

Henrik Lundorff, sekretariatschef i KidsAid, er naturligvis spændt på, hvordan det kommer til at gå med salget af de 100 polo t-shirts. Men han er samtidig fortrøstningsfuld, for designet er i top:

”Først og fremmest er jeg selvfølgelig glad, for at BACKTEE A/S og VIA Design & Business har valgt at støtte op om vores arbejde. Samtidig håber jeg da på, at der vil være stor interesse for at erhverve sig en af de 100 polo t-shirts. De er i hvert fald både flotte og lækre. Så nu glæder jeg mig bare til at følge med i turneringen, og om salget af polo t-shirtsene kommer til at gå godt”.

For mere info, kontakt:

Thomas Knudsen