Mode til regnvejrsdage

Daniel Brix Hesselager
Daniel Brix Hesselager læste først Designteknolog og derefter specialet Branding & Marketing Management. I dag omsætter hans virksomhed for millioner i mere end 20 lande.
Stifteren af det succesfulde brand RAINS blev på sin uddannelse i Branding & Marketing Management klædt på til et vandtæt iværksættereventyr

Daniel Brix Hesselager, stifter af regntøjsmærket RAINS, tog de første skridt på iværksættervejen, mens han læste Branding & Marketing Management på VIA. Her startede han sammen med en studiekammerat sit eget tøjmærke, og derfor vidste han, hvad det handlede om, da de et par år senere fik ideen til RAINS. I dag omsætter virksomheden for millioner og sælger regntøj i mere end 20 lande.

”Jeg ville lave en moderne version af den klassiske regnjakke, som man kender den fra morfars tid,” siger Daniel Brix Hesselager om konceptet bag RAINS, som han og studiekammeraten fra VIA Design startede i 2012. På rekordtid er virksomheden vokset fra at være et garageprojekt til en international leverandør af moderigtige regnjakker, og ifølge Daniel Brix Hesselager forventer de, at succesen fortsætter: 

”Ved udgangen af 2015 vil vi være den største producent af regntøj i Danmark,” siger han. 

Iværksætter med mange evner 

Som uddannet designteknolog med speciale i møbler og interiør - og senere som bachelor i branding & marketing management - har Daniel Brix Hesselager de bedste forudsætninger for at stå for flere af processerne i en nystartet virksomhed. Med viden om branding og marketing vidste han, hvordan han skulle markedsføre det nye brand, og med designteknologuddannelsen i bagagen, syede han selv den første kollektion. Dog mener iværksætteren, at en af de vigtigste faktorer for få succes i branchen er netværk: 

”Mit bedst råd til andre iværksættere må være at dyrke sit netværk. Både det, man får på studiet blandt undervisere og medstuderende, men også blandt de mennesker, man møder, når man for eksempel er i praktik,” afslutter han.