Kirsten Bundgaard bliver ny professionshøjskoledirektør i VIA

Kirsten Bundgaard
VIAs nye professionshøjskoledirektør, Kirsten Bundgaard.
Danmarks største professionshøjskole ansætter prorektor hos UCN som ny professionshøjskoledirektør fra 1. september 2017. Kirsten Bundgaard får det øverste ansvar for VIAs økonomi og bygninger samt Studieservice, HR, it og digitalisering.

VIA University College har fra 1. september 2017 ansat Kirsten Bundgaard som ny professionshøjskoledirektør. Hun kommer fra en stilling som prorektor ved University College Nordjylland (UCN) siden 2012.

Kirsten Bundgaard afløser VIAs nuværende professionshøjskoledirektør, Asbjørn Christensen, der går på pension til august.

I VIA bliver Kirsten Bundgaard direktør for fem afdelinger – nemlig Økonomi, Studieservice, HR, IT & Digitalisering samt Bygning & Service – og bliver medlem af direktionen.

Kirsten Bundgaard er uddannet cand.scient.adm. fra Aalborg Universitet i 1997 og afsluttede i 2013 en efteruddannelse i High Performance Leadership fra International Institute for Management Development (IMD) i Schweiz.

Før Kirsten Bundgaard i 2012 blev ansat som prorektor ved UCN var hun i godt fem år HR-chef i Aalborg Kommune og inden da chefkonsulent i it-virksomheden KMD A/S gennem ni år.

Viden om både uddannelsesdrift og administration

”Vi har valgt Kirsten Bundgaard ud af et godt og velkvalificeret ansøgerfelt. Valget er faldet på Kirsten, fordi hun er meget kompetent både fagligt og personligt. Hun har gennem sine fem år som prorektor på UCN skabt en række gode resultater, og det er en særlig styrke, at Kirsten har dyb viden om både uddannelsesdrift, professionshøjskolesektoren, administration og økonomi,” siger rektor for VIA University College, Harald Mikkelsen.

VIA er Danmarks største professionshøjskole med 42 forskellige professionsbacheloruddannelser og 18.600 studerende i Region Midtjylland. VIA uddanner blandt andet til lærer, pædagog, ingeniør, bygningskonstruktør, produktionsteknolog, markedsføringsøkonom, designer, filmanimator, sygeplejerske, socialrådgiver, fysioterapeut og bioanalytiker.

Desuden er VIA Nordens største udbyder af kurser, diplomuddannelser og anden efteruddannelse.

Uddannelserne foregår på VIAs campusser med flere uddannelser under samme tag i Aarhus, Horsens, Randers, Silkeborg, Viborg, Herning og Holstebro. Dertil kommer, at VIA har enkelt-uddannelser i Skive, Ikast, Grenaa og Nørre Nissum.

”Jeg har fået mit drømmejob”

Kirsten Bundgaard betegner stillingen som professionshøjskoledirektør i VIA University College som et drømmejob.

”Jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af VIA-holdet. I min optik er VIA en af Danmarks mest markante uddannelsesinstitutioner, og stillingen som professionshøjskoledirektør er et drømmejob for mig. Jeg ser det som attraktivt, at VIA har ambitioner om at sætte aftryk både på det omgivende samfund og internt,” fremhæver Kirsten Bundgaard.

Privat bor hun i Nibe med sin datter på 13 år og søn på 16 år. Fritidsinteresserne er blandt andet rejser, sportsaktiviteter samt kultur- og naturoplevelser.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Rektor for VIA University College, Harald Mikkelsen
E: hm@via.dk

VIAs kommende professionshøjskoledirektør, Kirsten Bundgaard.
T: 72 69 03 11
E: kib@ucn.dk