Undervisningen på modulerne er funderet i relevant og aktuel forskning samt ny viden og teori.
Tilgangen er anvendelsesorienteret, for at du som deltager vil kunne bruge din nye viden og færdigheder til at styrke din egen praksis.
Undervisningen er dialogorienteret og fremmer bearbejdning af egen praksis, erfaringsudveksling og refleksion. For at træne og opnå kompetencer er der gennem hele modulet indlagt enkelte studieøvelser, som på forskellig vis vil forberede de studerende til de to moduleksamener.
Modulet omfatter undervisningsdage, studiedage med egen forberedelse og efterrefleksion, og evt. studiedage med arbejde i studiegrupperne (evt. virtuelt), samt vejledning og eksamen. Undervisningsdage giver mulighed for, efter lektionerne, at samarbejde med studiegruppen om en studieøvelse.
Dette modul afvikles som et deltidsmodul. Det betyder, at du som studerende forventes at arbejde samlet set 270 timer med modulet fordelt over den samlede periode. Arbejdsindsatsen afspejler litteraturstudier samt deltagelse i undervisning og studieaktiviteter/øvelser.