Der er mange fortællinger om, hvordan børn tilegner sig sprog, og hvordan du som pædagog eller dagplejer bedst arbejder med sprogstimulering af de 0-2-årige børn. Ikke alle fortællinger holder vand – nogle er mere myter end sandheder.
En af de mest sejlivede sprogpædagogiske myter er, at det er vigtigt at sætte ord på ALT. Men er det rigtigt?
Det kan du blive klogere på ved at deltage i webinaret her.
Brug 30 minutter sammen med os og få svar på:
- Hvorfor "at sætte ord på alt" ikke nødvendigvis fremmer børnenes sprog.
- Hvorfor modsvaret ikke er ”sæt ord på ingenting”.
- Hvordan du kan understøtte de 0-2-åriges sprog ved at sætte ord på dét, der giver mening for børnene.
Du får med andre ord ny faglig viden, du kan tage direkte med ind i praksis – og samtidig inspiration til at se dit sprogarbejde med de mindste i et nyt lys.
Del af webinarrække om sprogpædagogiske myter
Gennem tre gratis webinarer stiller vi skarpt på myter om sprogtilegnelse hos de 0-2-årige – og præsenterer, hvad forskningen viser.
Det gør vi, fordi børns tidlige sprogtilegnelse har stor betydning for deltagelsesmuligheder og trivsel både på den korte og den lange bane. Og samtidig synes vi, at det er vigtigt, at du og dine kolleger ved, om de idéer om god sprogpædagogik, I møder i jeres arbejde, faktisk holder vand.