Der er mange fortællinger om, hvordan børn tilegner sig sprog, og hvordan du som pædagog eller dagplejer bedst arbejder med sprogstimulering af de 0-2-årige børn. Ikke alle fortællinger holder vand – nogle er mere myter end sandheder.
En af de udbredte fortællinger er, at det er meget normalt, at sprogudviklingen står lidt stille, hvis bare barnets motorik er på plads. Men passer det?
Det kan du blive klogere på ved at deltage i webinaret her.
Brug 30 minutter sammen med os og få svar på:
- Hvordan motorik og sprogtilegnelse hænger tæt sammen i 0-2-årsalderen – og hvorfor du ikke må se dem som to separate størrelser.
- Hvorfor god motorik ikke må skygge for en langsom sprogudvikling.
- Hvordan du kan understøtte de 0-2-åriges sprog og motorik på samme tid.
Du får med andre ord ny faglig viden, du kan tage direkte med ind i praksis – og samtidig inspiration til at se dit sprogarbejde med de mindste i et nyt lys.
Flere webinarer om sprogpædagogiske myter
Gennem tre webinarer stiller vi skarpt på myter om sprogtilegnelse hos de 0-2-årige – og præsenterer, hvad forskningen faktisk viser.
Det gør vi, fordi børns tidlige sprogtilegnelse har stor betydning for deltagelsesmuligheder og trivsel både på den korte og den lange bane. Og samtidig synes vi, at det er vigtigt, at du og dine kolleger ved, om de idéer om god sprogpædagogik, I møder i jeres arbejde, faktisk holder vand.