Vi udvikler kompetencer hos studerende, lærere og pædagoger til at planlægge, udvikle, evaluere undervisning og pædagogiske aktiviteter på et forskningsbaseret grundlag. Det gør vi gennem udvikling af didaktik, aktiviteter, læremidler og undervisningsstrategier.
Vi forsker blandt andet i:
- Problembaserede arbejdsformer: IBSE, Engineering, undersøgelseskompetence
- Natur- og matematikfaglige læreprocesser hos børn og unge
- Elever med særlige behov (talenter og matematikvanskeligheder)
- Læreres og pædagogers professionelle udvikling og faglighed
- Undervisning i FN’s bæredygtighedsmål
Vi udvikler og forsker i praksis ved at skabe didaktiske laboratorier, hvor vi undersøger, hvad der sker, når nye indsatser eller læringsaktiviteter prøves af. Vores projekter er ofte kendetegnet af tæt praksissamarbejde med skoler og daginstitutioner, dyb forankring i læreruddannelsen og pædagoguddannelsen og samarbejde på tværs af professioner.