International handel & Markedsføring er en overbygning på 1,5 år, der giver dig titel som professionsbachelor i International handel og Markedsføring.
På uddannelsen lærer du at arbejde strategisk med international salg og markedsføring, værdikæde-ledelse, erhvervsret, virksomhedsledelse og organisering samt erhvervsøkonomi.
Alt efter hvad der har din særlige interesse, kan du tone din bacheloruddannelse igennem dine valgfag, din praktik og emnet i dit afsluttende bachelorprojekt.
Uddannelsen er bygget op af fire hovedtemaer, hvor du arbejder med strategi, kundeanalyse, konkurrenter og salg.
1. semester: Strategisk grundlag og Kunden som udgangspunkt
Vi arbejder med virksomhedens strategiske grundlag. Det vil sige strategiske analyser af virksomheder inklusiv forretningsmodeller for B2C, B2B og B2G. Desuden lærer du at lave analyser af virksomhedens ressourcer og kompetencer.
I temaet Kunden som udgangspunkt arbejder vi med analyser af en virksomheds nuværende og potentielle kunder. Du lærer at beskrive kundernes strategiske situation, behov og ønsker.
2. semester: Brancher og konkurrenter samt Salg - ledelse og udvikling
Brancher og konkurrenter er et tema, hvor vi laver analyser af konkurrencer, konkurrenter og klynge- og netværkssamarbejder. Vi undersøger, hvordan en virksomhed kan foretage benchmarking i forhold til forsyningskæden, socialt ansvar og bæredygtighed.
I undervisningen om Salgsledelse og virksomhedens salgsudvikling får du viden om, hvordan en virksomhed kan udvikle internationale salgsstrategier inklusiv on- og offline strategier. Du lærer om styring af kunderelationer også kaldet CRM (Customer Relationship Management) for nye og eksisterende kunder, kundeopfølgning, key account og global account management.
På 2. semester kan du vælge valgfag, fx Advanced digital marketing eller Projektledelse. Du kan også vælge et valgfag, som kvalificerer dig til at søge ind på en kandidatuddannelse, når du er færdig som professionsbachelor.
3. semester: Praktik og Bachelorprojekt
På 3. semester skal du i praktik i en virksomhed i udlandet eller i Danmark.
Du skal også lave dit afsluttende bachelorprojekt, hvor du arbejder med teori og metode i analyse og løsning af et praktisk erhvervsmæssigt problem.
Vores studerende laver ofte bachelorprojekt i samarbejde med praktikvirksomheden. Opgaven er en reel problemstilling for virksomheden, fx hvordan de skal lancere nye produkter til et givent marked. Eller hvordan de kan udvide deres aktiviteter til internationale markeder.
Tal og fakta om uddannelsen International handel og Markedsføring
Her kan du finde studieordning og andre relevante oplysninger om uddannelsen International handel og Markedsføring.
Se tal og fakta om uddannelsen