Print
Code
IP-BPR2
Version
1.0
Offered by
Produktionsingeniør
ECTS
15
Prerequisites
Main purpose
Kursets formål er at udvikle deltagernes evne til at arbejde problem- og projektorienteret. Derudover at udvikle deltagernes evne til systematisk at problemløse i samarbejde med en projektgruppe. Herunder at kunne dokumentere projektprocessen og resultater i en rapport.
PBL
Formålet med PBL-delen af kurset er at de studerendes anvender deres personlige og projekt-kompetencer fra de foregående semesterprojekter i et praksisnært og komplekst bachelorprojekt.
Knowledge
- Skal have viden om teori, metode og praksis inden for en profession eller et eller flere fagområder.
- Skal kunne forstå og reflektere over teorier, metode og praksis
PBL
- Kan forklare teorier og metoder anvendt i projektet.
- Kan kritisk tilegne sig ny viden
Skills
- Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til fagfæller og ikke-specialister eller samarbejdspartnere og brugere.
- Kan analysere, formidle og argumentere for en tværprofessionel projektgruppes resultater og projektgruppens læreproces ved brug af korrekt faglig terminologi og optimale virkemidler såvel skriftligt, grafisk som mundtligt.
- Kan argumentere for valg af kilder og referencer i forbindelse med projektarbejdet.
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller inden for det produktionsingeniørfeltet
- Kan arbejde tværfagligt.
- Kan arbejde med et holistisk blik på projektet, fagene og omverdenen.
PBL:
- Kan søge efter og vælge de bedst egnede teorier og metoder til projektet.
- Kan anvende udvalgte teorier og metoder til projektet.
- Kan indgå i og tage ansvar for fagligt samarbejde
- Kan kommunikere resultaterne af projektet samt processen både mundtligt og skriftligt
Competences
- Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til fagfæller og ikke-specialister eller samarbejdspartnere og brugere.
- Kan analysere, formidle og argumentere for en tværprofessionel projektgruppes resultater og projektgruppens læreproces ved brug af korrekt faglig terminologi og optimale virkemidler såvel skriftligt, grafisk som mundtligt.
- Kan argumentere for valg af kilder og referencer i forbindelse med projektarbejdet.
- Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller inden for det produktionsingeniørfeltet
- Kan arbejde tværfagligt.
- Kan arbejde med et holistisk blik på projektet, fagene og omverdenen.
PBL:
- Kan søge efter og vælge de bedst egnede teorier og metoder til projektet.
- Kan anvende udvalgte teorier og metoder til projektet.
- Kan indgå i og tage ansvar for fagligt samarbejde
- Kan kommunikere resultaterne af projektet samt processen både mundtligt og skriftligt
Topics
Teaching methods and study activities
Undervisningsformen er hovedsageligt projektarbejde i projektgrupper. Derudover vil der være et begrænset antal undervisning i projektværktøjer og projektmetode.
Løbende evaluering og feedback i forløbet
Der vil undervejs i projektforløbet være ugentlige møder med projekts vejleder
PBL
Gruppearbejde om projekt understøttet af vejledning,
Resources
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætninger
Ingen
Eksamensform:
Mundtlig eksamination baseret på projektrapport, procesrapport og ledelsesrapport afleveret inden deadline. Gruppefremlæggelse ca. 15 min. efterfulgt af en individuel eksamination ca. 45 min. per studerende inkl. votering.
Ekstern bedømmelse
Tilladte hjælpemidler:
Den studerende må have en fysisk eller digital udgave af sit projekt, procesrapport og ledelsesrapport.
Reeksamen:
Som ordinær
Grading criteria
Additional information
Responsible
Mathias Wærn
Valid from
01-08-2024 00:00:00
Course type
Keywords
Afgangsprojekt. Rapport. Procesrapport. Samarbejde. Produktion.
PBL
Kommunikation, Samarbejde, Projektmetode, Etiske overvejelser , Kritisk tænkning, Holistisk tilgang, Bæredygtighed