Print

Semesterprojekt 3 (IP-)

Code

IP-SEP3

Version

2.0

Offered by

Produktionsingeniør

ECTS

10

Prerequisites

Main purpose

Formålet med den faglige del af projektet er at tænke på optimeringer i en bred forstand
Formålet med PBL-delen af kurset er at fremme de studerendes selvstændige vidensinddragelse, kritiske tænkning samt holistisk forståelse.

Knowledge

Professionsfaglige videns-læringsmål
Kunne redegøre for en given problemstilling og dets optimeringsmuligheder


Skills

Professionsfaglige færdigheds-læringsmål:
Analyser og dokumentere en given problemstilling og hvilke udfordringer problemstilling afføder

PBL færdigheds-læringsmål:
Kan søge, finde og inddrage relevant viden.

Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering.

Kan formidle projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt

Competences

Professionsfaglige kompetence-læringsmål:
Udarbejde en løsning til problemstilling som øger virksomhedens output, fx i lønsomhed, bedre planlægning, lavere lagerbindinger, bedre kvalitet, bedre arbejdsmiljø, lavere klimaaftryk
Udarbejde en realistisk implementeringsplan

PBL kompetence-læringsmål:

Kan strukturere og tilpasse gruppesamarbejdet til medlemmernes præferencer og kompetencer.

Kan modtage og reflektere over vejledning og facilitering af gruppesamarbejdet

I stand til selvstændigt at planlægge, strukturere og optimere egen læringsproces på baggrund af tidligere forløb.

Kan argumentere for valg af kilder, metoder og løsninger på baggrund af en kritisk vurdering

Kan inddrage en holistisk og bæredygtig tilgang til projektet med blik for sammenhænge til omverdenen.

Topics

Teaching methods and study activities

Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning,
Online-, video- og holdundervisning i centrale emner fulgt op af øvelser på klassen.
Fremstilling af produkt i form af model, prototype, program, poster eller lignende i laboratorier og værksteder.

Resources

Evaluation

Examination

Eksamensforudsætninger:  
Ingen

Eksamensform:  
Mundtlig eksamination baseret på en gruppefremlæggelse ca. 20 min. efterfulgt af en individuel eksamination ca. 20 min. per studerende. Eksamen er på basis af projektrapport og procesrapport afleveret rettidigt 

Ekstern bedømmelse 

Tilladte hjælpemidler:  
Den studerende må have en fysisk eller digital udgave af sin projekt og procesrapport  

Reeksamen: 
Den studerende reviderer det eksisterende projekt eller udarbejder et helt nyt projekt efter vejledning umiddelbart efter eksamen. 
Projektet skal afleveres medio august. Der ydes ingen vejledning i perioden frem til aflevering. 
Projektet evalueres ved mundtlig reeksamen inden semesterstart i september


Grading criteria

​7-trins skala

Additional information

Responsible

Mathias Wærn

Valid from

01-08-2022 00:00:00

Course type

Keywords

Optimering, litteratursøgning og referencehåndtering. Kritisk tænkning. Holistisk forståelse