Print
Code
IP-SEP4
Version
2.0
Offered by
Produktionsingeniør
ECTS
10
Prerequisites
Main purpose
Formålet med det faglige indhold i projektet er, at kunne udarbejde løsninger som er redegjort for økonomisk og hvis det er relevant industri 4.0 teknoloiger
Formålet med PBL-delen af kurset er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde.
Knowledge
Professionsfaglige videns-læringsmål
Kunne inddrage industri 4.0 teknologier i et passende omfang, afhængigt at den pågældende problemstilling
Skills
Professionsfaglige færdigheds-læringsmål:- Analysere data og ved hjælp af mere avancerede analysemetoder kunne udarbejde en forståelig konklusion
- Kunne vurdere problemstilling i forhold til virksomheden som helhed, herunder hvilke strategiske fordele en given løsning måtte have for virksomheden
PBL færdigheds-læringsmål:
- Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering.
Competences
Professionsfaglige kompetence-læringsmål
- Udarbejde en dybdegående økonomisk analyse af problemstillingen og dets mulige løsninger
- Udarbejde en realistisk og relevant implementeringsplan og risiko vurdering for projektets løsning.
PBL kompetence-læringsmål:
- Kan planlægge, strukturere og udføre effektivt tværfagligt samarbejde.
- Kan reflektere over vidensdeling i projektgruppen og med andre grupper.
- Kan formidle og argumentere for projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt.
- Kan argumentere for valg af kilder, metoder og løsninger på baggrund af en kritisk vurdering.
- Kan gøre rede for etiske overvejelser i projektarbejdet.
- Projektstyring (Beskrives af uddannelse)
Topics
Teaching methods and study activities
- Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning,
- Online-, video- og holdundervisning i centrale emner fulgt op af øvelser på klassen.
- Fremstilling af produkt i form af model, prototype, program, poster eller lignende i laboratorier og værksteder.
Resources
Evaluation
Examination
Eksamensforudsætninger:
Ingen
Eksamensform:
Mundtlig eksamination baseret på en gruppefremlæggelse ca. 20 min. efterfulgt af en individuel eksamination ca. 20 min. per studerende. Individuel bedømmel-se. Eksamen er baseret på projektrapport og procesrapport afleveret rettidigt
Ekstern bedømmelse
Tilladte hjælpemidler:
Den studerende må have en fysisk eller digital udgave af sit projekt og procesrapport
Reeksamen:
Den studerende reviderer det eksisterende projekt eller udarbejder et helt nyt projekt efter vejledning umiddel-bart efter eksamen.
Projektet skal afleveres medio august. Der ydes ingen vejledning i perioden frem til aflevering.
Projektet evalueres ved mundtlig reeksamen inden semesterstart i september
Grading criteria
Additional information
Responsible
Mathias Wærn
Valid from
01-02-2024 00:00
Course type
IP. 4. sem.<br/>
Keywords
Industri 4.0, vidensdeling. Kommunikation. Etik. Tværfagligt samarbejde inden for sektor.