Print

Semesterprojekt 4 (IP-)

Code

IP-SEP4

Version

2.0

Offered by

Produktionsingeniør

ECTS

10

Prerequisites

Main purpose

Formålet med det faglige indhold i projektet er, at kunne udarbejde løsninger som er redegjort for økonomisk og hvis det er relevant industri 4.0 teknoloiger 
Formålet med PBL-delen af kurset er at fremme de studerendes kompetencer inden for tværprofessionelt samarbejde. 

Knowledge

Professionsfaglige videns-læringsmål
Kunne inddrage industri 4.0 teknologier i et passende omfang, afhængigt at den pågældende problemstilling

Skills

Professionsfaglige færdigheds-læringsmål:
- Analysere data og ved hjælp af mere avancerede analysemetoder kunne udarbejde en forståelig konklusion
- Kunne vurdere problemstilling i forhold til virksomheden som helhed, herunder hvilke strategiske fordele en given løsning måtte have for virksomheden

PBL færdigheds-læringsmål:
- Kan anvende akademisk og teknisk skrivestil, rapportstruktur og regler for plagiering.


Competences

Professionsfaglige kompetence-læringsmål
- Udarbejde en dybdegående økonomisk analyse af problemstillingen og dets mulige løsninger
- Udarbejde en realistisk og relevant implementeringsplan og risiko vurdering for projektets løsning.

PBL kompetence-læringsmål:
- Kan planlægge, strukturere og udføre effektivt tværfagligt samarbejde.
- Kan reflektere over vidensdeling i projektgruppen og med andre grupper.
- Kan formidle og argumentere for projektarbejdets resultater og projektgruppens læreproces på en struktureret måde vha. faglige begreber, såvel skriftlig, grafisk som mundtligt.
- Kan argumentere for valg af kilder, metoder og løsninger på baggrund af en kritisk vurdering.
- Kan gøre rede for etiske overvejelser i projektarbejdet.
- Projektstyring (Beskrives af uddannelse)

Topics

Teaching methods and study activities

- Gruppearbejde om projekt understøttet af proces og faglig vejledning,
- Online-, video- og holdundervisning i centrale emner fulgt op af øvelser på klassen.
- Fremstilling af produkt i form af model, prototype, program, poster eller lignende i laboratorier og værksteder. 

Resources

Evaluation

Examination

Eksamensforudsætninger: 
Ingen

Eksamensform:  
Mundtlig eksamination baseret på en gruppefremlæggelse ca. 20 min. efterfulgt af en individuel eksamination ca. 20 min. per studerende. Individuel bedømmel-se. Eksamen er baseret på projektrapport og procesrapport afleveret rettidigt 
Ekstern bedømmelse 

Tilladte hjælpemidler:  
Den studerende må have en fysisk eller digital udgave af sit projekt og procesrapport  

Reeksamen: 
Den studerende reviderer det eksisterende projekt eller udarbejder et helt nyt projekt efter vejledning umiddel-bart efter eksamen. 
Projektet skal afleveres medio august. Der ydes ingen vejledning i perioden frem til aflevering. 
Projektet evalueres ved mundtlig reeksamen inden semesterstart i september

Grading criteria

​7- trins skala

Additional information

Responsible

Mathias Wærn

Valid from

01-02-2024 00:00

Course type

IP. 4. sem.<br/>

Keywords

Industri 4.0, vidensdeling. Kommunikation. Etik. Tværfagligt samarbejde inden for sektor.