Der er mange fortællinger om, hvordan børn tilegner sig sprog, og hvordan du som pædagog og dagplejer bedst arbejder med sprogstimulering af de 0-2-årige børn. Ikke alle fortællinger holder vand – nogle er mere myter end sandheder.
Måske er du stødt på fortællingen om, at de 0-2-årige i din vuggestue eller dagpleje smitter hinanden med en hel masse sprog. Men passer det egentlig?
Det kan du blive klogere ved at deltage på webinaret her.
Brug 30 minutter sammen med os og få svar på:
- Om de 0-2-årige smitter hinanden sprogligt – og hvad de i så fald smitter hinanden med.
- Hvorfor sprog-smitte-forståelser kan påvirke sprogpædagogikken og børnenes sprogtilegnelse negativt.
- Hvordan du kan understøtte de 0-2-åriges sprog i børnegruppe-sammenhænge.
Flere webinarer om sprogpædagogiske myter
Gennem tre webinarer stiller vi skarpt på myter om sprogtilegnelse hos de 0-2-årige – og præsenterer, hvad forskningen faktisk viser.
Det gør vi, fordi børns tidlige sprogtilegnelse har stor betydning for deltagelsesmuligheder og trivsel både på den korte og den lange bane. Og samtidig synes vi, at det er vigtigt, at du og dine kolleger ved, om de idéer om god sprogpædagogik, I møder i jeres arbejde, faktisk holder vand.