Thomas Iskov

Thomas Iskov forsker i, hvad god uddannelse og undervisning er – både på de videregående uddannelser og i grundskolen. Han er optaget af pædagogik i feltet mellem konkret praksis og politisk styring. 

Om Thomas

Thomas iskov

Profil

Docent, ph.d.

Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis

T: 87 55 31 49, E: tisk@via.dk

Download pressebillede

Særlig viden om

  • Hvad betyder den politiske styring for undervisning, lærer og elev
  • Planlægning, gennemførsel og udvikling af god undervisning 
  • Læreruddannelse der forbereder de studerende til lærergerningen
  • Hvad er god undervisning og hvordan udvikler man det? 
  • Udvikling af nuancerede forståelser af uddannelseskvalitet
  • Udvikling af faglig identitet og dømmekraft i relation til professionen
Læs mere om Thomas' forskning i UC Viden

Forskningsaktiviteter

Med en baggrund som folkeskolelærer og lektor på læreruddannelsen har Thomas Iskov været særligt optaget af, hvad god undervisning er. Hans ph.d.-afhandling drejede sig om didaktik, og det gælder også hans forskning – både i skolen og i uddannelserne. Som docent i uddannelseskvalitet, undersøger han, hvordan uddannelserne kan blive endnu bedre uden at miste blikket for de studerendes udvikling.