Undervisningsemner inden for nye teknologier

Alle undervisningsoplæg er tilpasset elever på ungdomsuddannelser og kan tilpasses en varighed på mellem 2-12 lektioner.

Hvordan designer man et computerspil

computerspil

Eleverne får grundlæggende indføring i teorier og teknologier relateret til spiludvikling - bl.a. spilanalyse, Quet Design (MMOs), balancing, og psykologi bag spil.

De får redskaberne og viden om, hvordan man starter med at lave sit første spil og hvad man skal gøre (og ikke gøre) for at sikre sig at ens spil bliver færdigt. Studiedagen er for alle, og det er ikke et krav at man spiller computerspil til dagligt! 

Fag: Digitalt design og udvikling, Kommunikation/it, Informatik  

Uddannelse: Softwareingeniør

Sted: Horsens

Hvordan programmerer man en hjemmeside?

Introduction to Java programming language


Måske har du allerede prøvet forskellige ”drag ’n’ drop” programmer og vil gerne vide lidt mere om, hvordan man skriver koden. 

Webdesign omfatter mange forskellige færdigheder og discipliner, og i denne workshop vil vi komme ind på to af de programmeringssprog (HTML5 og CSS3), der benyttes til at udvikle hjemmesider. Vi starter helt fra bunden, så alle kan være med.

Fag: Digitalt design og udvikling, Kommunikation/it, Informatik 

Uddannelse: Softwareingeniør

Sted: Horsens

Hvordan arbejder man med Virtual og Augmented Reality?

Virtual realityVirtual reality


I værktøjet Unity kan man opbygge spændende virtuelle oplevelser. Bagefter kan man tage sine VR briller på og se hvad man har lavet. 

I løbet af denne aktivitet introduceres deltagerne til, hvordan man laver indhold til Virtual Reality oplevelser i Unity og hvordan man kan skrive små scripts i programmeringssproget C#, så man kan lave spændende og sjove interaktioner med den virtuelle verden

Fag: Digitalt design og udvikling, Kommunikation/it, Informatik

Uddannelse: Softwareingeniør

Sted: Horsens og Viborg

Hvordan programmerer man robotter?

Robot


I mange år har robotter udført det tunge og ensformige arbejde i industrien. Men i takt med at computere bliver bedre, mindre og billigere, breder robotterne sig til mange andre områder. 

Den første robotstyrede bil har helt uden hjælp krydset Amerika og det første hotel kun med robotter ”ansat” er åbnet i Japan. Vi vil programmere i Arduino som er en hardware platform som er designet at gøre processen ved at anvende elektronik i projekter mere tilgængeligt.

Fag: Programmering, IT

Uddannelse: Softwareingeniør

Sted: Horsens