
Thea Lindberg er 22 år og kommer fra Kjellerup lidt udenfor Silkeborg. I sit sabbatår år boede hun i Aarhus for at prøve byen af, men da hun hørte om uddannelsen til designteknolog med speciale i Branding og Marketing Management flyttede hun til Herning for at studere her.
”Da jeg læste om branding og marketing management, var det første gang, jeg stødte på en uddannelse, hvor jeg tænkte det er 100% mig det her. Uddannelsen er fed, fordi den kombinerer teori og praksis samtidig med, at man får lov at være kreativ. Når vi eksempelvis får til opgave at udvikle et underbrand til et eksisterende brand, så lægger vi ikke kun en strategi. Vi laver også eksempler på instagram-posts, undersider til deres website og måske endda også en ny brandidentitet”.
”Mit yndlingssemester har været 2. semester. Her havde vi 3 fag: Konceptudvikling, e-strategi og branding og marketing. Vi arbejdede med den samme opgave og brand på tværs af de 3 fag, hvilket var meget lærerigt,” fortæller Thea.
Ikke noget man skal lade sig skræmme af
VIA design og business i Herning er en af Skandinaviens største designskoler. Specialeretningerne på uddannelsen til designteknolog er skræddersyede til mode- og livstilsbranchen. Det er noget af det, som har overrasket Thea - men hun mener ikke, at det er noget, man skal lade sig skræmme af, uanset hvem man er.
”Det giver jo rigtig god mening, at fashion brands og -branchen fylder meget på studiet, fordi skolen har så meget med den verden at gøre. Men jeg synes ikke, at man skal være bange for at søge ind af den grund. Det vi lærer på specialeretningen branding og marketing management, kan man bruge, uanset hvilken branche man gerne vil arbejde med branding i”.
”På 3. semester var jeg i praktik hos spillestedet Fermaten i Herning. Her skulle vi have ny brandidentitet, som jeg var med til at folde ud på alt fra de sociale medier til drinkskortet. Jeg arbejdede også en hel del med videoredigering. Det var fedt, fordi det betød, at jeg lavede noget, som kom ud og blev set,” forklarer Thea.