Teknologiforståelse i Natur/teknologi og Matematik

En større indsigt i teknologiforståelse giver eleverne handlekompetencer inden for digitalisering og teknologi. Deltag i kurset her, hvis du vil støtte dine elever i at arbejde kreativt og eksperimenterende med digitale teknologier.

Udbytte for dig og din arbejdsplads

Som lærer i natur/teknologi og matematik har du mange gode anledninger til at undervise med digitale teknologier. Dette kursus sætter fokus på, hvordan du kan undervise i digitale teknologier på en måde, der forener fagenes egenart og teknologiforståelse.

På kurset får du:

Indsigt i fagfornyelsen af teknologiforståelse og fagets kerneområder.
Viden til at implementere udvikle undervisning i teknologiforståelse i egen undervisning og på skolen.
Udviklet dine egne personlige teknologiske kompetencer i udvalgte digitale fabrikationsteknologier
Introduktion til og udbygning af dine programmeringsevner på en måde, hvor alle kan være med.
Opdateret din viden om AI og andre teknologier – og hvordan teknologierne bidrager til kapacitetsopbygningen på skolen.

 

Mere information

  • De enkelte kursusdage er bygget op efter en struktur, som samlet set vil give læreren et fundament og bredt perspektiv på arbejdet med teknologiforståelse i natur/teknologi og matematik i skolen. 

    De 5 kursusdage er bygget op om følgende indhold: 

    • Teknologiforståelse og fagfornyelsen - fra et forsøgsfag mod en ny faglighed.
    • Fagspecifikke arbejdsformer herunder computationel tænkning.
    • Undersøgende didaktiske tilgange, hvor processen er i fokus.
  • Kurset veksler mellem teoretiske oplæg, hands-on opgaver med udvalgte teknologier og refleksioner. 

  • Målgruppen er alle naturfagslærere og matematiklærere i grundskolen, der vil i gang med at undervise i teknologiforståelse som en del af fagene natur/teknologi og matematik. Kurset henvender sig primært til mellemtrinnet, men vil også være relevant for dig, der underviser i overbygningen.

Kontakt

tibe