Læring, kontakt og trivsel

​Har du lyst til at kvalificere dig som ressourceperson, og vil du fremme børn, unge og voksnes læring, trivsel og udvikling? Tilmeld dig dette modul og bliv klædt på til at gennemføre pædagogiske indsatser der fremmer læring og trivsel.

Format

Diplom

Sted

Aarhus

Pris fra

14.000 kr

Startdato

21. aug. 2025, 29. jan. 2026, 20. aug. 2026

ECTS

10

Udbytte for dig og din arbejdsplads

Når du har gennemført modulet, kan du indgå i samarbejder om læringsdifferentierede indsatser over for børn, unge og voksne med vanskeligheder i relation til læring, kontakt og trivsel.

Du bliver i stand til at:

  • Fremme deltagelse, læring og trivsel for børn, unge og voksne
  • Reflektere over individuelle og kontekstuelle baggrunde og begrundelser for børn, unge og voksnes lærings-, kontakt- og trivselsvanskeligheder
  • Planlægge og gennemføre almene og specialpædagogiske indsatser, der fremmer læring og trivsel

Tilmeld dig

Sted

Aarhus

Pris

14.000 kr.

Dato

21. aug. 2025 - 19. dec. 2025

Ansøgningsfrist

15. maj. 2025

Ledighed

Ledige pladser

Sted

Aarhus

Pris

14.000 kr.

Dato

29. jan. 2026 - 04. jun. 2026

Ansøgningsfrist

14. nov. 2025

Ledighed

Ledige pladser

Sted

Aarhus

Pris

15.000 kr.

Dato

20. aug. 2026 - 18. dec. 2026

Ansøgningsfrist

15. maj. 2026

Ledighed

Ledige pladser

Mere information

  • Modulet giver dig indsigt i opdateret viden som grundlag for at fremme udvikling, trivsel og deltagelse hos den konkrete målgruppe.

    Du arbejder med:

    • Relevant lovgivning på området
    • Mestring og kompensationsmuligheder
    • Individuelle og kontekstuelle baggrunde og begrundelser for vanskeligheder i forhold til læring, kontakt og trivsel
  • ​Undervisningen er præget af en dynamisk vekselvirkning mellem oplæg, holddiskussion, refleksion, og gruppearbejde.

  • Oplyses ved studiestart.

  • Modulet er henvendt til lærere, pædagoger og andre fagprofessioner med mellemlange videregående uddannelser, som arbejder, eller ønsker at arbejde, med beskæftigelse inden for det specialpædagogiske arbejdsfelt.

    Formålet er fx uddannelse til AKT-vejleder, specialpædagogisk vejleder (det almene område eller det specialiserede område).

  • For at blive optaget direkte på en diplomuddannelse skal du have gennemført én af følgende uddannelser, suppleret med 2 års relevant erhvervserfaring efter endt adgangsgivende uddannelse:

    • Erhvervsakademiuddannelse
    • Akademiuddannelse
    • Bachelor- eller professionsbacheloruddannelse
    • Kandidatuddannelse
    • En anden relevant videregående uddannelse på mindst samme niveau som en af ovenstående uddannelser

    Opfylder du ikke ovenstående krav, kan du også blive optaget på dine realkompetencer, hvis de anerkendes som svarende til adgangsbetingelserne. Læs om realkompetencevurdering.

  • Ønsker du en mere dybdegående viden om inkluderende indsatser, og ønsker du endnu flere værktøjer til netop at initiere, vejlede i og reflektere over inkluderende indsatser? Så er vores efteruddannelse til inklusionsvejleder måske mere noget for dig.​ Find den her.

Kontakt

cebu