Som administrativ medarbejder har du en vigtig og central rolle i din organisation. Du skal både sikre en høj faglig kvalitet i den daglige drift og service – og samtidig skal du bidrage til en løbende udvikling og effektivisering, så I som organisation imødekommer samfundets behov og krav.
Det kræver, at du har sans for detaljerne i dine opgaver, samtidig med at du har et stort overblik og kan se dine opgaver i en større sammenhæng.
Men i en hverdag med højt tempo kan det være svært at få detaljer og helheder til at spille sammen. Og derfor føler du dig måske en smule på usikker grund, når du fx skal deltage i udviklingsprojekter eller komme med input til at forbedre arbejdsgange og styrke samarbejdet i organisationen.
På modulet lærer du at:
- Få øje på konkrete arbejdsgange og processer, som udfordrer dig i at løse dine opgaver på en effektiv måde
- Se dine egne opgaver ind i en samlet organisatorisk kontekst
- Designe og gennemføre undersøgelser, som giver dig basis for at finde nye løsninger på konkrete problemstillinger i dit arbejde og din organisation
- Blive endnu mere bevidst om din faglighed, så du proaktivt kan højne kvaliteten og effektiviteten i dit arbejde.
Når du er færdig med modulet, har du en større helhedsforståelse af organisationen, og du har meget mere at byde ind med, når organisationen kalder på udvikling af kvalitet, service og mere effektive arbejdsgange. Samtidig er du også blevet styrket i din egen faglighed og rolle som proaktiv administrativ medarbejder, så du kan løse dine opgaver med endnu større sikkerhed.