Social-kognitive udviklingsforstyrrelser

​Vil du kunne vedligeholde og udvikle forudsætninger for læring og udvikling hos mennesker med social-kognitive udfordringer? På modulet kommer vi bag om diagnoserne, og du bliver klædt på til at vurdere grundlaget for udvikling og trivsel hos børn, unge og voksne med gennemgribende udfordringer.

Format

Diplom

Sted

Aarhus

Pris fra

14.000 kr

Startdato

18. aug. 2025, 31. aug. 2026

ECTS

10

Udbytte for dig og din arbejdsplads

Når du har gennemført forløbet, kan du samarbejde om læringsdifferentierede indsatser over for mennesker med udviklingsforstyrrelser.

Du bliver i stand til at:

  • Beskrive, analysere og vurdere læringsdifferentierede indsatser, der har til formål at optimere læring og udvikling
  • Udvikle grundlaget for læring for individer med social-kognitive udviklingsforstyrrelser
  • Reflektere over normalitet og afvigelse i det senmoderne samfund
  • Vurdere og reflektere over almen- og specialpædagogiske arbejdsformer – fx metoder, materialer og hjælpemidler

Tilmeld dig

Sted

Aarhus

Pris

14.000 kr.

Dato

18. aug. 2025 - 19. dec. 2025

Ansøgningsfrist

15. maj. 2025

Ledighed

Ledige pladser

Sted

Aarhus

Pris

15.000 kr.

Dato

31. aug. 2026 - 18. dec. 2026

Ansøgningsfrist

15. maj. 2026

Ledighed

Ledige pladser

Mere information

  • Modulet giver dig grundlæggende specialpædagogisk indsigt i forudsætningerne for udvikling og trivsel.

    Du arbejder med:

    • Udvikling af eksekutive funktioner, opmærksomhedsfunktioner og social-kognitive funktioner
    • Forskellige former for og årsager til udviklingsforstyrrelser – herunder
    • ADHD og Autisme Spektrum Forstyrrelser (ASF)
    • Mestring og kompensationsmuligheder
  • Undervisningen er præget af en dynamisk vekselvirkning mellem oplæg, holddiskussion, refleksion, forelæsning og gruppearbejde.

  • Oplyses ved studiestart.

  • Modulet er henvendt lærere, pædagoger og andre fagprofessioner med mellemlange videregående uddannelser, som arbejder, eller ønsker at arbejde, med beskæftigelse inden for det specialpædagogiske arbejdsfelt. Formålet er fx uddannelse til AKT-vejleder, specialpædagogisk vejleder (det almene område eller det specialiserede område) eller inklusionsvejleder.

  • ​For at blive optaget direkte på et diplommodul skal du have gennemført én af følgende uddannelser, suppleret med 2 års relevant erhvervserfaring efter endt adgangsgivende uddannelse:

    • ​Erhvervsakademiuddannelse​
    • Akademiuddannelse
    • Bachelor- eller professionsbacheloruddannelse
    • Kandidatuddannelse
    • En anden relevant videregående uddannelse på mindst samme niveau som en af ovenstående uddannelser

    Har du andre og tilsvarende forudsætninger, kan du søge om optagelse på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering her​.​​​​​

Det siger deltagerne

Kontakt

gitt