Som offentlig medarbejder med en fuld akademiuddannelse i bagagen kan du kvalificere faglige drøftelser og beslutninger i dit daglige arbejde. Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og dokumenterer, at uddannelsens mål for læringsudbytte er opnået.
På introforløbet bliver du introduceret til selvstændigt at kunne arbejde med dit projekt. Du kommer også til at indgå i projektnær vejledning med en underviser fra uddannelsen, som understøtter dig i at gennemføre arbejdet med dit afgangsprojekt og færdiggøre din uddannelse. Ved afslutningen af projektperioden vil du have videreudviklet dine evner til at kunne arbejde med undersøgelser i praksis og i at anvende teori til belysning af komplekse problemstillinger inden for offentlig forvaltning og administration.
Du lærer at:
- Planlægge, analysere og diskutere et empirisk materiale ud fra en metodisk og faglig synsvinkel
- Udarbejde en skriftlig fremstilling og kunne formidle komplicerede sammenhænge
- Designe nye handlingsstrategier
- Sammenkoble teorier og erfaringer fra uddannelsens øvrige forløb
Gevinsten for din arbejdsplads
Gennem arbejdet med projektet får du ikke kun nye færdigheder men opøver også dine kompetencer til at omsætte viden fra uddannelsen ind i dit arbejdsliv. Det betyder, at din arbejdsplads får en medarbejder, der er blevet mere sikker i sit job og er klar til at påtage sig nye udfordringer.