Sussanne er administrationsbachelor

Stilling: Løn og HR-konsulent i Region Midt, Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) på Behandlingsinstitution MultifunC. Uddannelse: Administrationsbachelor
Sussanne Lausten Christensen er uddannet administrationsbachelor på VIA University College
Mit arbejde er præget af alsidige arbejdsopgaver hver dag. Opgaver, der kræver dialog og samarbejde med mange forskellige fagligheder. Det er blot et af de fantastiske aspekter ved et job som mit. Sussanne Lausen Christensen om sit job som Løn og HR-konsulent i Region Midt, Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) på Behandlingsinstitutionen MultifunC.

Hvad laver en administrationsbachelor?

En administrationsbachelor bliver ofte kaldt bindeleddet mellem forskellige afdelinger fordi vi har et generalistperspektiv på arbejdsopgaverne. Generalistperspektivet sat sammen med uddannelsens HR-valgfag er årsagen til, at jeg valgte administrationsbacheloruddannelsen.

Alsidigheden i uddannelsen anvender jeg hver dag, da mine arbejdsopgaver strækker sig fra rutineprægede administrative opgaver, til udviklingsopgaver, statistikopgaver, analyseopgaver og til vejledningsopgaver.

Sussanne Lausten Christensen er uddannet administrationsbachelor på VIA University College

Mit job

Jeg er ansat som Løn & HR-Konsulent ved Region Midt, Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) på Behandlingsinstitution MultifunC. 

I dagligdagen navigerer jeg dagligt rundt i forskellige deadlines og regler på tværs af fagligheder og adresser. Som en del af en stabsfunktion, løser jeg opgaver på tværs af de forskellige afdelinger i specialområdet.

En hverdag med alsidige arbejdsopgaver

Mit arbejde er præget af alsidige arbejdsopgaver hver dag. Opgaver, der kræver dialog og samarbejde med mange forskellige fagligheder. Det er blot et af de fantastiske aspekter ved et job som mit.

Jeg har mange forskellige arbejdsopgaver, fx vejledning på HR-området og arbejdstidsplanlægning. For at kunne løse begge opgaver, kræves der kompetencer fra områderne personalejura, de forvaltningsretlige regler og forskellige overenskomster. Og det er kompetence som jeg blandt andet har fået fra HR-valgfag på uddannelsen. 

Mine råd

  • Som administrationsbachelor bruger du de kompetencer, du har lært på uddannelsen i et mix, alt afhængigt af arbejdsopgaven. Det er mit bedste karriereråd! 
    Fx når vi indgår i tværfagligt samarbejde, er det ikke blot viden fra netop dét modul, der skal sættes i spil – det er hele uddannelsen; kultur, kommunikation, jura, styringsparadigmer osv. osv.

  • Kort og godt: Vælg dine valgfag ud fra det, du brænder for. Valgfagene præger den brede generalistuddannelse som administrationsbacheloruddannelsen er. De er din mulighed for at tilsætte lidt specialist viden til de arbejdsopgaver, du gerne vil have i dit fremtidige job.

Mød flere studerende og færdiguddannede