
“Det fedeste ved studiet er, at det er så praksisnært. Det er ikke bare noget, vi leger, men faktisk rigtige virksomheder, som vi bygger. Derfor er du også meget investeret i hvert projekt og den feedback, som du får fra dine undervisere og medstuderende. Jeg har fx lige bygget min egen hjemmeside og skrevet opgave om det,” Fortæller Emma Brown
Hun læser på 2. semester af top-up’en Design og business med speciale i Entrepreneurship og innovation. Emma har tidligere gået på HHX og efterfølgende læst til markedsføringsøkonom. Den 24-årige aarhusianer har nemlig altid haft lyst til at kombinere sin kreativitet med forretning.
Flere forretningskoncepter i ovnen
Da Emma læste til markedsføringsøkonom var det også med speciale iværksætteri. Her startede hun virksomheden Uni Krea, hvor hun arrangerer og afholder keramik-events. Da hun begyndte at læse top-up’en startede hun samtidig By Brown, hvor hun selv laver og sælger keramik. På det tidspunkt havde hun fundet en god struktur for, hvordan hun skulle drive eventvirksomheden. Det betød, at der blev tid til at udvikle By Brown - også på studiet.
“Mit yndlingsforløb har været Concept Validation, hvor vi skulle teste vores forretningsidéer. Eksempelvis ved at gå ud og sælge noget for at finde ud af, om der er efterspørgsel og interesse. Jeg har også kørt reklamer for By Browns instagramprofil for at teste, om folk ville følge med. I det hele taget er der rigtig mange gode forløb på studiet, og vi bliver hjulpet af undervisere med erfaring fra branchen hele vejen igennem. Desuden bruger vi også hinanden rigtig meget. Vi har feedback-grupper. Så selvom vi arbejder på forskellige projekter, deler vi også vores erfaringer med hinanden,” siger Emma.