Du vil igennem modulet komme til at arbejde med egen forandringsproces eller -projekter gennem aktionslæring, hvor arbejde i læringsgrupper og afprøvning/prøvehandlinger i praksis er i fokus.
Eksempler på forandringer eller projekter, som du som studerende kan have med, kunne være: implementering af strategier, udvikling af kompetenceforløb eller forandring og udvikling af en metode eller tilgang. Måske oplever du at måden I håndtere utilsigtede hændelser på, kunne udvikles, så der skabes en bedre refleksion og erfaringsudvikling eller du ønsker at styrkes de studerendes kobling mellem teori og praksis. Måske vil du gerne styrke patienterne eller borgernes involvering og ejerskab i egen behandling. Det vigtigste er, at det er aktuelt og giver mening for dig.
Undervisningsformen er præget af dialogisk oplæg med inddragelse af forskellige metoder til at skabe variation i undervisningen, ligeledes arbejdes der i læringsgrupper, hvor der bl.a. laves øvelser med metoder som reflekterende teams.
Undervisningen er lagt, så det er klumper med to sammenhængende dage, hvor den første har fokus på input og ny viden og den anden har fokus på arbejde med transfer og overførelse til eget projekt og egen praksis igennem aktionslæring i læringsgrupperne.
Imellem undervisningsgangene arbejdes der med prøvehandlinger i praksis og det er udvalgte dele af disse prøvehandlinger og refleksionerne fra arbejdet i læringsgrupperne, som danner grundlag for den endelige modulopgave, som er en skriftlig opgave med udgangspunkt i det fokus/projekt, som man selv har valgt at arbejde med igennem forløbet.