Undervisningen er en kombination af teori, praksisnære øvelser, gruppearbejde og digitale elementer.
Forløbet har tre gennemgående undervisere og sparringspartnere, som begge har solid erfaring med lederudvikling og bidrager med individuel coaching og vejledning med udgangspunkt i deltagernes egen ledelsespraksis.
Alle undervisere arbejder tæt sammen og skaber et trygt og engagerende læringsrum, hvor der er plads til at eksperimentere, dele erfaringer og udvikle lederrollen i fællesskab med andre.
Peter Jespersen er lektor og ledelseskonsulent med 20 års erfaring inden for lederudvikling – både som underviser, proceskonsulent og coach. Han har arbejdet med nye ledere på tværs af sektorer og brancher og har særligt fokus på at støtte deltagerne i at finde deres naturlige autoritet og ståsted som ledere. Peter er kendt for sit engagerede og lyttende undervisningsformat, hvor deltagerne inddrages aktivt og får kvalificeret sparring på konkrete udfordringer.
Marianne Rey Højerslev er lektor, certificeret business coach og ledelseskonsulent. Med en baggrund som leder i grundskolen har hun opbygget solid erfaring og særlig indsigt i, hvordan ledelsesudvikling bedst omsættes i praksis.
Marianne lægger særlig stor vægt på at få koblet teori og praksis og faciliterer udviklende samtaler og refleksioner blandt deltagerne. Hun bidrager med faglige oplæg, individuel sparring og skaber rum for erfaringsudveksling mellem deltagerne.
Jan Rosenmeier er lektor og ledelseskonsulent med mange års erfaring fra flere store konsulenthuse, hvor han gennem årene har fungeret som både konsulent, leder og partner. Han har arbejdet med både offentlige og private organisationer og har desuden undervist i ledelse på universitetet. Gennem hele sit virke har han haft blik for, hvad der virker i praksis.
Siden 2017 har Jan været en del af VIA, hvor han især er optaget af ledelse tæt på hverdagen – og af at ruste ledere til at navigere i komplekse og foranderlige vilkår. Med sin solide erfaring formår han at bringe relevante eksempler i spil og gøre undervisningen praksisnær, nærværende og vedkommende.