Ikke to medarbejdere er ens. Og ikke to samarbejdssituationer er ens. Nogle dage sprudler det af ideer på kontorerne. Andre dage oser frustrationerne. Der er både oppe- og nedture at håndtere som leder – både på det individuelle og det kollektive plan.
På forløbet ”Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling” bliver du klædt på til de mange forskellige situationer, du kan befinde dig i at skulle håndtere som leder.
Du får fx indsigt i gruppedynamikker og motivation, og hvad der kan hæmme motivationen. Viden om de gode læreprocesser og professionelle relationer er også en del af forløbet, ligesom du får metoder at anvende til professionelle samtaler af forskellige karakter.
Med dine nye viden og konkrete redskaber til din daglige ledelse, får du flere muligheder for at fremme medarbejdernes trivsel, sikre en effektiv opgaveløsning og at arbejde strategisk med deres faglige udvikling. Resultatet er, at du bliver en mere tydelig og handlekraftig leder, der skaber værdi for både medarbejdere og organisation.
Du får kompetencer og færdigheder til at:
- Motivere og skabe følgeskab
- Arbejde strategisk med medarbejderudvikling
- Opbygge og lede stærke professionelle relationer
- Håndtere professionelle samtaler
- Have en indsigt i dynamikker på gruppe- og individniveau
- Lede læreprocesser og kompetenceudvikling
- Understøtte samarbejder der sikrer effektiv opgaveløsning
Gevinsten for din organisation
Når du styrker din lederrolle, skaber du fundamentet for en organisation, der trives og udvikler sig. De værktøjer og metoder, som du tilegner dig, hjælper dig med at sikre medarbejdertrivsel, øget effektivitet og en mere målrettet opgaveløsning. Som leder får du en stærkere position til at skabe strategisk vækst gennem bedre samarbejde, kontinuerlig læring og udvikling af både medarbejdere og organisation. I sidste ende skaber det målbare resultater for både medarbejdere og organisation.