Ledelse, kommunikation og teamrelationer - TDV

Tilføj som favorit
​Styrk dine ledelseskompetencer gennem øget kendskab til dig selv som nuværende eller kommende projekt- og/eller linjeleder. Få styr på kommunikationen med dine medarbejdere og lær, hvordan du motiverer dine samarbejdspartnere.

Dit udbytte

Når du har gennemført modulet, har du viden, færdigheder og kompetencer inden for ledelse, kommunikation og samarbejdsrelationer. Du styrker din bevidsthed om egne stærke og mindre stærke sider og lærer at identificere ledelsesmæssige kompetencer og træne anvendelsen af dem i
relation til din daglige praksis som leder.

Du bliver i stand til at:

  • Anvende relevante metoder til ledelsespraksis
  • Kommunikere effektivt
  • Anvende teorier om kommunikation og teamudvikling
Læs hele beskrivelsen

Det faglige indhold

På modulet får du en introduktion til psykologiske og sociologiske grundbegrebers betydning for forståelse af ledelse og kommunikation.

Du arbejder med:

  • Personprofilanalyse – herunder afdækning af egne styrker og udviklingsmuligheder i relation til lederrollen
  • Medarbejderes individuelle ledelsesbehov, situationsbestemt ledelse og delegering
  • Menneskesyn, motivation og vedligeholdelsesfaktorer
  • Strategier og værktøjer til effektiv kommunikation – herunder spørge- og lytteteknik
  • Coaching og facilitering som effektiv ledelsesstil
  • Teamrolleanalyse og teamledelse
  • Roller og adfærd i teamet samt optimering af samarbejde og kommunikation i teams
Læs hele beskrivelsen

Øvrige02.09.2019 - 05.12.2019

Undervisningstidspunkt

Deltid kl. 09.00 - 16.00

Se mere info

Sted

FMS, Købmagergade 86, 7000 Fredericia

Aktivitetsnummer

670319008

Pris

16000.00

Ansøgningsfrist

01.08.2019

Online tilmelding

Øvrige02.09.2019 - 05.12.2019

Undervisningstidspunkt

Deltid kl. 09.00 - 16.00

Se mere info

Sted

FMS, Købmagergade 86, 7000 Fredericia

Aktivitetsnummer

670319008

Pris

16000.00

Ansøgningsfrist

01.08.2019

Online tilmelding
Hvem kan deltage

​Modulet henvender sig til nuværende og kommende ledere og projektledere med ansvar for at skabe resultater i dagligdagen gennem motivation og engagement af kolleger/medarbejdere – eller eksterne samarbejdspartnere (fx via outsourcede ydelser).

Sådan foregår undervisningen

Undervisningen er præget af en dynamisk vekselvirkning mellem forelæsning, cases, diskussioner og hjemmearbejde.

De studerende indgår i faste studiegrupper à 3-5 personer, der bl.a. har til formål at drøfte samt præsentere cases fra egen hverdag for holdet.

Adgangskrav
  • ​En relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
  • Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse

Fra 1. august 2019 og tre år frem gælder en forsøgsordning.
Det betyder, at hvis du har en akademiuddannelse, så kan du søge direkte ind på en diplomuddannelse, hvis du:

- har en akademiuddannelse som højeste forudgående uddannelse
- har relevant erhvervserfaring på mindst fire år bag dig. Dvs. uanset om det er før, under eller efter akademiuddannelsen.
- er i relevant beskæftigelse ved optag på diplomuddannelsen

Ansøgere med andre og tilsvarende forudsætninger kan optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering.

Fakta

Uddannelsestype
Modul
ECTS
10
Modulkategori
Obligatorisk
Tilføj som favorit

Kontakt

helk480x480.jpg

Helena Kressner

Administrativ partner

+45 87 55 19 17

helk@via.dk

Helena Kressner

Administrativ partner

+45 87 55 19 17

helk@via.dk

helk480x480.jpg
niha480x480.jpg

Niels Hannemose

Faglig kontaktperson

+45 87 55 19 05

niha@via.dk

Niels Hannemose

Faglig kontaktperson

+45 87 55 19 05

niha@via.dk

niha480x480.jpg