Uforudsete kriser kan opstå alle steder i social- og sundhedsvæsenet. Det kan være alt fra en borger, der pludselig bliver akut dårlig, til en ulykke eller en truende situation. I de øjeblikke er det afgørende, at du kan bevare roen, skabe tryghed og samtidig koordinere indsatsen med kolleger og samarbejdspartnere. Men det kræver, at du er klædt på med viden og redskaber, der giver dig tryghed i rollen, når krisen rammer.
Når du har gennemført forløbet, kan du:
- Bruge redskaber der hjælper dig med at bevare roen og handle professionelt i akutte situationer
- Forstå og håndtere psykologiske reaktioner som stress, traumer og konflikter
- Kende din rolle og dine handlemuligheder i pressede situationer
- Samarbejde med kolleger og andre faggrupper, for at sikre en koordineret og effektiv indsats.
Gevinsten for din organisation
Hverdagen i social- og sundhedsvæsenet er ofte uforudsigelig. Derfor er det afgørende, at du er rustet til at håndtere pludseligt opståede situationer. Med de rette redskaber kan du bevare overblikket, skabe tryghed og koordinere indsatsen, når en krise opstår – til gavn for både dig, borgerne og samarbejdspartnere.