Oplever du af og til uklare arbejdsgange eller haltende samarbejder mellem afdelinger? Du har måske en fornemmelse af, at noget kan forbedres – men du er i tvivl om, hvordan du griber det bedst an.
På forløbet lærer du at arbejde undersøgende og analytisk med de udfordringer, du møder i hverdagen. Du får metoder til at indsamle, analysere og formidle data. Og du lærer at se dine opgaver i en større sammenhæng, så du kan udvikle kvalificerede løsninger.
Du vil opnå færdigheder og kompetencer til at:
- Identificere og afgrænse problemstillinger i din organisation
- Tilrettelægge og gennemføre undersøgelser
- Indsamle og analysere både kvantitative og kvalitative data som spørgeskemaer og interviews
- Formidle resultater klart overfor kolleger, ledelse og samarbejdspartnere
- Bidrage til udvikling og forbedring af fx arbejdsgange og samarbejde
- Reflektere over metodiske og videnskabsteoretiske valg
Gevinsten for din organisation
Efter forløbet vender du tilbage med konkrete redskaber og et mere undersøgende blik på din organisation. Du bliver bedre til at stille spørgsmål og tage initiativ til at løse problemstillinger. Din organisation får en medarbejder, der kan tage fat på problemer, før de vokser sig store, og som fx kan styrke samarbejdet og effektivisering i opgaveløsningen.