Strategisk markedsføring

Sidder du som leder eller aspirerende leder, men langt fra marketingafdelingen, er det vigtigt, at du forstår, hvordan marketing påvirker din rolle og din afdeling - og omvendt. På dette diplommodul bliver du klædt på, så du kan begå dig på lederniveau og lede både teams og projekter med øje for kundernes købsadfærd, konkurrenternes ageren, markedsforhold og forberedelse før handling.

Sted

Horsens

Pris

19500 kr.

Dato

19.08.2024 - 13.12.2024

Ansøgningsfrist

01.08.2024

Ledighed

Ledige pladser

Fakta

Om modulet

  • I dag hænger marketing uløseligt sammen med alle andre dele af virksomheden. Derfor er det også essentielt, at fremtidens ledere har forståelse for, hvad marketing er, og hvordan marketing kan understøtte forretningen.

    På modulet får du viden og kompetencer til at:

    • forstå marketingprocessen og marketings rolle
    • analysere konkurrencesituationen samt markeds- og produktpotentialer
    • identificere kundesegmenter og købsadfærd
    • prioritere marketingkanaler og styre brugen af dem
    • anvende relevante værktøjer for en stærk go-to-market strategi
    • implementere marketingstrategien opfulgt af en marketingplan

    I undervisningen arbejder vi med din egen praksis, så du efterfølgende kan implementere dine nye færdigheder og indgå på strategisk niveau med lederkollegaer.

  • På modulet bliver du introduceret til relevante marketingteorier og metoder, og du får en kvalificeret forståelse af virksomhedens værdikæde. Du får samtidig kompetencer og viden til at kunne bygge bro mellem markedsføring og resten af forretningen.

    Vi arbejder blandt andet med teori og metode omkring:

    • analyse af marked, kunder og konkurrenter
    • købstyper og -adfærd ift. business-to-business & business-to-consumer
    • integreret marketing og marketing mix
    • segmentering og porteføljeanalyse
    • value proposition, branding og positionering
    • prisfastsættelse og konkurrencestrategi
    • marketingkanaler, CRM og omnichannel
  • Strategisk markedsføring er relevant for dig, der går med en lederdrøm eller er leder i en teknisk branche og nu ønsker at opkvalificere dine strategiske kompetencer og din viden inden for markedsføring.

    Modulet indgår i lederuddannelsen Engineering Business Administration (EBA), som henvender sig til ledere og lederaspiranter med teknisk baggrund og/eller i en teknisk branche. Modulet er et af fire obligatoriske moduler under EBA og gennemføres i samarbejde med DTU, Danmarks Tekniske Universitet.

  • ​Undervisningsformen er en kombination af webinarer og studiegruppedage. Samlet udgør forløbet ni undervisningsgange samt vejledning og eksamen.

    Webinarerne vil som hovedregel omfatte teoretiske emner og værktøjer, mens studiegruppedagene vil omfatte gruppeøvelser, præsentationer og dialog på tværs af holdet – det er her, du i samarbejde med ligesindede forankrer teori i praksis og gør den nye viden anvendelig.

    Undervisningen er baseret på en grundbog suppleret med relevante artikler, podcasts og videoklip.

  • ​For at blive optaget direkte på et diplommodul skal du have gennemført én af følgende uddannelser, suppleret med 2 års relevant erhvervserfaring efter endt adgangsgivende uddannelse: 

    • ​Erhvervsakademiuddannelse
    • Akademiuddannelse
    • Bachelor- eller professionsbacheloruddannelse
    • Kandidatuddannelse
    • En anden relevant videregående uddannelse på mindst samme niveau som en af ovenstående uddannelser 

    Har du andre og tilsvarende forudsætninger, kan du søge om optagelse på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering her​.​​​

Kontakt

helk480x4802019.jpg

Administrativ kontakt

lthu480x480ny.JPG

Faglig kontakt