Der er masser af muligheder for at bruge teknologier og digitale læremidler i matematikfaget. Men det kræver særlig viden at anvende teknologierne i undervisningen, så de er med til at styrke elevernes matematiske forståelse og kompetencer.
Ofte er det skolens matematikvejleder, der er med til at sætte retningen for, hvordan skolen skal anvende digitale læremidler i matematik. Måske er det dig?
På forløbet her får du viden om forskellige teknologiers og digitale læremidlers potentialer i forhold til indhold og metoder i matematikundervisningen – og du bliver klar til at give din viden videre til andre.
Du lærer konkret at:
- Analysere og bedømme teknologier og digitale læremidler til matematikundervisningen.
- Anvende teknologier og digitale læremidler – herunder dynamisk geometriprogram, regneark og andre relevante programmer fx fra Skoletube.
- Tage kritisk stilling til brug af teknologier og digitale læremidler.
- Vejlede kolleger og ledelse om integration af teknologier i matematikundervisningen på din skole.
Gevinsten for din skole
Når du har gennemført forløbet, har du kendskab til relevante digitale værktøjer og teknologier i matematikfaget. Du er samtidig i stand til at se og vurdere, hvilke muligheder og begrænsninger der kan være, når I anvender digitale læremidler som del af matematikundervisningen. Din viden og forståelse giver dig en nøglerolle, når I på skolen skal tage stilling til teknologiens anvendelse generelt i matematikfaget.