Måske arbejder du i en organisation, hvor der sker ændringer – fx implementering af nye systemer, nye former for samarbejde eller forandrede arbejdsopgaver? Forandringer som både kan påvirke organisationens struktur, medføre nye samarbejder og skabe reaktioner i samarbejdet.
På forløbet får du redskaber til at forstå, hvad der sker i organisationen, når forandringer sætter ind. Du lærer at analysere både strukturelle og psykologiske forhold og får indsigt i, hvordan kultur, samarbejde og kommunikation har indflydelse på grupper og teams. Samtidig bliver du rustet til at håndtere de udfordringer, der kan opstå under organisatoriske forandringer.
Du vil opnå færdigheder og kompetencer til at:
- Analysere, hvordan organisatoriske strukturer påvirker samarbejde og kultur
- Identificere og håndtere problemstillinger i grupper og teams
- Bidrage til et bedre psykisk arbejdsmiljø
- Se forandringsudfordringer i et større organisatorisk og psykologisk perspektiv
Gevinsten for din organisation
Med din nye viden om hvordan organisatoriske og psykologiske forhold påvirker hinanden, kan du være med til at styrke både samarbejde og effektiviteten i opgaveløsningen. Din organisation får en medarbejder, der kan spotte og håndtere udfordringer, før de vokser sig store. Det bidrager til et bedre psykisk arbejdsmiljø i organisationen.