Elevernes sundhed og trivsel er afgørende for deres udbytte af at gå i skole.
Ved at inddrage bevægelse i skoledagen er du som lærer eller pædagog med til at give børn sunde vaner, der kan vare hele livet.
På forløbet kombinerer vi sundhedsfaglig viden med pædagogik og didaktik. Undervejs får du og dine kollegaer inspiration til, hvordan I kan omsætte jeres nye viden til at udvikle en kultur, hvor bevægelse, trivsel og sundhed er en del af skolens aktiviteter.
Du lærer at:
- Forstå sammenhængen mellem bevægelse, trivsel og sundhed, så du kan udvikle og implementere bevægelsesaktiviteter, der fremmer børns trivsel og sundhed i skolen.
- Tilrettelægge projektbaserede forløb med fokus på elevernes sundhed og trivsel.
- Udvikle strategier, der kan højne elevernes motivation for at være mere fysisk aktive i løbet af skoledagen.
- Samarbejde med kolleger og ledelsen på skolen om at udvikle en kultur med fokus på bevægelse, trivsel og sundhed.
Gevinsten for skolen
Når du har gennemført forløbet, har du den nyeste viden om sammenhængen mellem bevægelse, trivsel og sundhed hos børn og unge. Du ved samtidig, hvordan du pædagogisk og didaktisk kan inddrage bevægelse, så det styrker elevernes sundhed og generelle trivsel.
Det giver både dig og skolen det bedste udgangspunkt for at fremme en kultur, hvor bevægelse integreres i skolens rammer, mål, undervisning og dagligdag.